středa 2. prosince 2015

Holandsko 2: titulka a linoryt

Znáte Čapkovy cestopisy? Pokud se chystáte do Španělska, Itálie, Anglie, Holandska či Skandinávie tak doporučuju všema deseti! Nebo i pokud jste tam už byli. Čapek umí mistrovsky vystihnout jejich kulturu na pár stránkách a doprovází to perokresbama, který miluju stejně jako ty texty.
Proč vám to povídám?
Na dovolené v Holandsku jsem si právě četla jeho Obrázky z Holandska. Famózní!
A když jsem se teď pustila do dovolenkového minialba, jehož kostru jsem vám ukázala minule, tak jsem si na knížku vzpomněla a rozhodla si k albu Karla přizvat na výpomoc:-) A to hned ve třech bodech:
  •  jeho titul "Obrázky z Holandska" jsem si i já vypůjčila jako název pro své minialbum. A i titulku minialba jsem stylizovala to knižní podoby:-)  vizte níže..
  •  jeden jeho obrázek jsem použila pro výrobu linorytu, takže mám unikátní originál razítko pro titulku. Jeho obrázky určitě "nevyužívám" naposledy a linoryt taky:-)
  • plánuju využít i jeho texty...některé krátké výstižné pasáže bych ráda použila na malé kartičky do kapsiček (nebo tak nějak, se uvidí...)
První dva body si ukážeme v obrázcích na titulce alba:

Na linoryt jsem si vybrala tradiční amsterdamské domečky
Obkreslila je na pauzák a pak jej přenesla na lino:
a tady už je vyryto:-)
Nanesla jsem inkoust (na detaily je bezkonkurenční můj milovaný černý Versafine):
První zkušební otisk. Ta euforie!! Ve výsledku jsem byla nadšená, že oproti originálu je otisk negativ, poněvadž právě i takto černé amsterdamské fasády bývají. Po prvním otisku je také vidět, kde je ještě třeba "udlabat" než se půjde na ostro (ale i takovéto nedokonalosti jsou právě kouzlo linorytu):
(omluvte hrozné světlo a divné barvy, fotila jsem za tmy s lampičkou a ani úpravy už to nezachránily)
Tadáá! A takhle jsem razítko použila na titulku:
 
Lawn fawn razítka, abeceda z Big Shotu, větvičky a růžky (rovněž výseky), čísla October afternoon, trocha šití a hotovo:-) Výsledek má připomínat obal knihy. Pokud se zadaří, tak se mi do alba vejde i dovolená "Holandsko 2013", což bude právě kapitola 2 (začínám se trochu bát, že nevejde..)
 
díky mistře!
Na zadní straně titulky plánuji ještě mapku, tak pak ukážu.

Mějte se krásně!
Janča

7 komentářů:

  1. Jani, bezvadné! Mám nářadí, ale nemám lino. Kdes sehnala použitelné lino? Ono to taky není jen tak...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, shánění lina jsem se obávala taky. Naštěstí se teď dá ve výtvarných potřebách celkem běžně sehnat lino speciálně určené na rytí, které je krásně měkounké a i vyšší a pracuje se s ním suprově! To moje se jmenovalo tuším Softcut a cena byla úplně pohodová (ve srovnání se SC razítkama). (prodávali na kusy i malé kousky) Větší investicí jsou tak jen rydla, ale ty spousta lidí už beztak má a i tak stačí třeba jen 2 (do U a do V). Moje jsou značky šerák-bezvadné!

      Vymazat
  2. Úžasné Jani! Jsi neuvěřitelná!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je božské, to urcite někdy zkusím :-) dekuju

    OdpovědětVymazat